If you only train slow, you also race slow…

Een training met korte blokjes op maximale intensiteit in November? Je lijkt wel gek! Het kost mij altijd best wat overtuigingskracht om een renner waar ik net mee werk in de winter korte heftige blokjes te laten doen. De winter is immers om de basis te leggen en intensief trainen doen we pas vanaf februari.

Read More

De rode (diagonale) lijn van het lichaam…

Het afstellen van schoenplaatjes

De meeste wielrenners erkennen dat de schoenplaatjes een van de belangrijkste dingen aan het afstellen van een fiets zijn. Er is geen onderdeel wat zo snel blessures veroorzaakt als een verkeerd afgesteld schoenplaatje. Een millimeter of graad te veel of te weinig kan direct problemen veroorzaken. Hoe kan dat nou eigenlijk? De oorzaak zit hem

Read More

Het omstreden beenlengteverschil:

Waar je ook komt in de bikefit wereld, de beenlegtecorrectie is nooit ver weg. Eén van de meest gebruikte dingen bij fietsmetingen is de beenlengte wigjes. Een verhoging van 3 of 5mm die je tussen een schoenplaatje kunt steken als er een beenlengteverschil aanwezig is. Mijn frustratie is altijd dat deze wigjes zonder twijfel ingezet

Read More

Elk voordeel heb z’n nadeel

Voor de meesten onder jullie zal het geen verassing zijn dat ik het leuk vind om met aerodynamica bezig te zijn. Hoe kun je met zo min mogelijk vermogen zo snel mogelijk gaan. Sinds ik me ben bezig gaan houden met aerotesten heb ik voor mezelf ook maar een tijdritfiets in elkaar gespijkerd. Er waren

Read More

Zorg dat je genoeg koolhydraten binnen krijgt..

Herstellen tijdens een intensieve periode is ontzettend belangrijk. Als je niet goed herstelt kun je ook niet goed presteren, dat moge duidelijk zijn. Een belangrijk onderdeel van goed herstel haal je uit voeding. Bij spieropbouw is het belangrijk dat je genoeg eiwitten binnen krijgt, dat weten de meeste mensen ondertussen. Echter koolhydraten zijn zeker net

Read More
×

Powered by WhatsApp Chat

× WhatsApp