29136555_1645247438863531_5068289685202484538_n
BEGELEIDING VOOR ELKE RENNER

Met bikefitting, inspanningstesten, training & coaching en fysieke begeleiding kunnen wij elke renner ondersteunen: van recreant tot full professional.

Met bikefitting, inspanningstesten, training & coaching en fysieke begeleiding kunnen wij elke renner ondersteunen: van recreant tot full professional.

Met bikefitting, inspanningstesten, training & coaching en fysieke begeleiding kunnen wij elke renner ondersteunen: van recreant tot full professional.

vangoethkassei
PLEZIER IN UW SPORT

Met bikefitting, fysieke begeleiding en adviezen kunnen wij ondersteunen het plezier te vergroten door blessures voor te zijn en het comfort op de fiets te verbeteren.

Met bikefitting, fysieke begeleiding en adviezen kunnen wij ondersteunen het plezier te vergroten door blessures voor te zijn en het comfort op de fiets te verbeteren.

Met bikefitting, fysieke begeleiding en adviezen kunnen wij ondersteunen het plezier te vergroten door blessures voor te zijn en het comfort op de fiets te verbeteren.

zoeberingen
OPTIMAAL VOORBEREID ZIJN

Door training & coaching, begeleiding op het fysiek vlak en inspanningstesten kunnen wij ondersteunen om optimaal voorbereid te zijn.

Door training & coaching, begeleiding op het fysiek vlak en inspanningstesten kunnen wij ondersteunen om optimaal voorbereid te zijn.

Door training & coaching, begeleiding op het fysiek vlak en inspanningstesten kunnen wij ondersteunen om optimaal voorbereid te zijn.

JacobSlider
BLESSUREVRIJ PRESTEREN

Door onze kennis als fysiotherapeut kunnen we helpen blessures op te lossen of te voorkomen zodat uw lichaam voorbereid is aan de belasting die uw prestatie vereist.

Door onze kennis als fysiotherapeut kunnen we helpen blessures op te lossen of te voorkomen zodat uw lichaam voorbereid is aan de belasting die uw prestatie vereist.

Door onze kennis als fysiotherapeut kunnen we helpen blessures op te lossen of te voorkomen zodat uw lichaam voorbereid is aan de belasting die uw prestatie vereist.

Waarmee kunnen wij jou helpen?

VéloFysics Cycling Development Centre is opgericht om elke renner optimaal te kunnen begeleiden. Wij bieden begeleiding voor alle soorten renners, van full-professional tot de recreant die één of twee keer in de week voor zijn/haar plezier een ronde rijdt. Of je het het leukste vind om te mountainbiken, racefietsen of aan triatlons doet, wij kunnen elke renner begeleiden met zowel Bikefitting, training en coaching en fysieke begeleiding.

Training en coaching

Training en coaching

State of the art trainingbegeleiding om optimaal te presteren

Samen gaan we op weg naar jouw doelen.

Lees meer
3D Bikefit

3D Bikefit

Bikefitting met de meest nauwkeurige systemen beschikbaar

Lekker fietsen is goed presteren.

Lees meer
Aerotesten

Aerotesten

Geen marginal gains hier, maar forse snelheidswinst

Sneller gaan zonder te trainen!

Lees meer
Fysiotherapie

Fysiotherapie

Onvermijdelijk loop je risico op blessures

Wij kunnen je helpen ze op te lossen of voorkomen.

Lees meer
Aerotesten

Aerotesten

Geen marginal gains hier, maar forse snelheidswinst

Sneller gaan zonder te trainen!

Lees meer

Lees meer:

Facebook

Vélofysics Cycling Development Centre

Vélofysics ondersteunt wielrenners, mountainbikers en andere renners met een uitgebreide houdingsanalyse/bikefitting, training en coaching, blessurepreventie en (sport) fysiotherapie.
Vélofysics Cycling Development Centre
Vélofysics Cycling Development Centre4 days ago
If you only train slow, you also race slow… Een training met korte blokjes op maximale intensiteit in November? Je lijkt wel gek! Het kost mij altijd best wat overtuigingskracht om een renner waar ik net mee werk in de winter korte heftige blokjes te laten doen. De winter is immers om de basis te leggen en intensief trainen doen we pas vanaf februari. Maar is dat wel zo? Ga maar eens na: je vraagt jouw lichaam om tussen begin maart en eind september heel hard te kunnen trappen. Hoe harder hoe beter! Maar vervolgens laat je dat in de winter gedurende vijf maanden helemaal versloffen. Vind je dat zelf ook niet een beetje gek? Een lichaam wordt alleen goed in datgene wat hij vaak doet. Wil je heel hard een klim van 10 minuten op kunnen knallen dan moet je heel vaak een klim van 10 minuten hard op knallen. Het heeft dan geen nut om 4-6u op een fiets te gaan zitten met een heel rustig tempo. Als je die klim na een koers van 180km nog een keer hard op wilt kunnen rijden is het natuurlijk wat gecompliceerder. De VO2max verbeteren, doe je dat wel door alleen maar duur te trainen? Wat wel interessant is, is dat er een aantal jaren geleden een aantal onderzoeken gedaan zijn over korte en hoge intensiteit. De conclusie was dat het ongeveer 2,5 minuut duurt.... http://velofysics.nl/?p=2452
Vélofysics Cycling Development Centre
Vélofysics Cycling Development Centre3 weeks ago
De rode (diagonale) lijn van het lichaam... De meeste wielrenners erkennen dat de schoenplaatjes een van de belangrijkste dingen aan het afstellen van een fiets zijn. Er is geen onderdeel wat zo snel blessures veroorzaakt als een verkeerd afgesteld schoenplaatje. Een millimeter of graad te veel of te weinig kan direct problemen veroorzaken. Hoe kan dat nou eigenlijk? De oorzaak zit hem in het feit dat een lichaam niet met diagonale lijnen overweg kan. Zoals je wellicht weet verdwijnt de kracht die je levert via de voeten in de pedalen. Bij het leveren van kracht duw je de knie naar beneden waarbij je hem tegelijkertijd strekt. Hierdoor komt de kracht in de hiel terecht, niet de voet, maar de hiel. De spieren van de voet en de kuit ervoor dat de kracht die naar beneden geleverd wordt door de hiel ook echt in het schoenplaatje terechtkomt. Onthoud deze hefboom even, die is namelijk best belangrijk in het hele proces wat ik je ga uitleggen. Tot zover een stukje basis biomechanica, volg je het nog? Nu wordt het nog iets ingewikkelder (hou even vol, na dit stukje wordt het duidelijk): Een lichaam kan niet goed overweg met diagonale lijnen. Kortom: Zet je een gewricht niet in de neutrale stand zoals hij zelf wil staan, maar diagonaal daarop dan ga je problemen creëren bij het kracht leveren. Dit komt omdat een gewricht in de neutrale stand de ideale plek heeft om kracht van het ene op het andere bot over te brengen (een gewricht is immers het scharnier tussen twee botten). Daarnaast zijn er spieren, pezen en kapselbanden rondom een gewricht die opgerekt worden als het gewricht niet in een neutrale stand staat. Met deze kennis is het eigenlijk best simpel: je moet ervoor zorgen..... http://velofysics.nl/?p=2445&_thumbnail_id=2450
Vélofysics Cycling Development Centre
Vélofysics Cycling Development Centre is bij Vélofysics Cycling Development Centre.2 months ago
Vélofysics Cycling Development Centre
SWIPE LEFT! Often I get asked: “I a bikefit also for me? I’m not a racer” YES! A bikefit is useful for every kind of cyclist. Today was a great example with four totally different types of bikefit. Ranging from Justin as triathlete where the combination biomechanics/Aerodynamics is leading to a trekking bike for long bikepacking trips where comfort is key and two recreational road bikes to complete the pallet of different bikes. So whether you want to ride faster, more comfortable or have any other questions, a bikefit is meant you! #bikefit #comfort #aerodynamics #aeroiseverything #efficiency #triathlete #timetrial #bikepacking #gravel #gravelgrinder #tent #holiday #cleats #injury #performance #velofysics
×

Powered by WhatsApp Chat

× WhatsApp